Tuesday, May 26, 2009

Sihat itu nikmat

Hari ini aku demam...
Sebenarnya dari malam tadi aku da demam...
kakak aku nak bawak aku g klinik..
tpi aku x nak..
sbenarnye aku tkut tbe2 aku kna suspek H1N1 lak..
x psal2 nti aku kna kuarantin..
nti cner ngn praktikal aku..
aaaaahhhhhhh...x mungkin aku biarkan ini semua terjadi...
jadi....aku amik kptusan x nak g klinik...

Sebab aku degil, terpaksala kakak ak g bli ubat demam kt pharmacy malam tadi...
Lepas tu aku kena paksa minum air kembang semangkuk..
uuuuhhhh...airnya sngtla payau..
wat aku rase nak termuntah...
Akak ak ngn muka simpati terus g masukkan gula dalam air tu jadilah air kembang semangkuk manis...huhuhuhuhu...
Aku tau akak aku risau sebab aku ad penyakit asma yang da tahap kronik..
Agaknye akak aku risau nanti aku masuk wad lagi..
Jangan risau wahai kakak kesayanganku..
Condition aku x la seteruk mane sekarang...
Dan pagi ni aku dengan x laratnya terpaksa bangun untuk pegi keje..
praktikal harus aku teruskan..
huhuhuhuhu..
lagi 4 mnggu untuk aku habiskan...

Kat ofis aku dengan lemah longlainya diberi kerja yang bertimbun-timbun...
Rase macam nak nangis pon ada..
Owh Tuhan...Kuatkanlah semangatku..
Hari jumaat ni aku kena bagi ceramah kat semua pekerja...
Cnerla aku nak bagi ceramah ngan suara aku yang sengau cz selesema ni..huhuhuhu..
Bersediala untuk gelakkan aku wahai pekerja sume...
Program yang aku handle sekarang memerlukan aku beri full komitmen...
Pening kepala aku dengan sume ni...
Ngan kerenah manusia yang macam-macam...
Orang Indon yang amat aku meluat kat sini..
Datang negara orang pastu nak tunjuk lagak..
Aku bersyukur sebab aku tolak tawaran sambung medic kt Indonesia...

Bila keadaan aku yang lemah camni..
buat aku terfikir tentang nikmat kesihatan....
bila kita sihat kita dapat wat ape-ape jer..
Tapi memang lumrah manusia..
Bila sihat kita akan lalai..
Tapi bila sakit baru kita akan ingat tentang kebesaran Allah..
Ini untuk ingatan ku sendiri...
Tapi tu okey gakla..
cume aku heran..
bila aku g hospital..
ada yang sakit tapi masih x ingt nak sembahyang...
sesungguhnya kita boleh sembahyang sambil duduk n baring kalo x mampu....
Tapi berapa keratla yang wat camtu..
aku sedih ngn diri sendiri..
cz aku x mampu nak nasihat...
sebab aku pon bukanla layak untuk beri nasihat...
huhuhuhu...

No comments:

Post a Comment