Tuesday, June 16, 2009

teruskan melangkah....

Rasenye da lame aku x tulis entry...
Actually aku x busy pon...
tpi aku x de momentum nak tulis...
ni minggu last aku praktikal...
rase best r cz da nak abis...
tpi still bnyk keje..
nak siapkan pwer point utk presentation...report...cm2 lgla...
Minggu ni lecturer aku dtng lwat..hopefully sume k...amin...
by the way, aku kna semangat...
sume orng lahir kt dunia ni Allah kasi problem utk kite face..
cume bezanye care kite utk nak face problem tu..
so, kite kna slalu tenang...enjoy life even bad or good...''ni aku tujukan utk diri aku sndiri''
kalo kite slalu sdey..lagi banyak keburukan dari kebaikan..
bile kite sdey...kite x kan ade semangat nak wt keje...idup kite x ceria..
muke kite x kan berseri-seri...orang pon akan nyampah tengok..
ape yang pnting kat sini...kite kena appreciate diri sendiri..
baru orang lain akan appreciate kita...
yakin ngan diri sendiri walau seteruk mane pon yang kite dapat..
tu sume cobaan"cam dalam cite P Ramlee dulu..hihihi"
Just look forward...kita jgn ingat kegagalan yang kita pernah dapat...
tpi kita just jadikan failure tu sebagai panduan utk kita ati-ati future nanti...
apa yang penting...
ukir senyuman..
pahatkan keyakinan yang kita mesti boleh...
sejarah lepas biar je tersimpan..
teruskan berjuang sebab selagi kita hidup...
perjuangan tak kan berakhir..
tekad dalam diri yang kita mesti boleh..
jangan hiraukan kata-kata orang...

aku ade 1 cerita nak share kat sini..

Satu hari tu ada pertandingan panjat gunung antara katak
lepas tu banyakla katak yang join competition ni..
sume pakat-pakat nak panjat gunung dengan semangatnya..
ade yang da exercise sume da before competition ni...
time sume katak dok panjat tu..
memang adabla kan..adela bnyk lagi katak lain yang x join tapi just g tengok n tukang sorak jer..
Diorang dok sorak-sorak la...pastu bile sume katak-katak ni da smpai lagi separuh utk ke puncak gunung..
pastu bunyila guruh dengan kuatnya..
katak yang sebagai penyokong tadi da jerit-jerit suruh katak yang dok panjat tu turun...
sebab tak mungkin katak tu dapat smpai puncak gunung sebab nak ujan..
jadi banyakla yang giveup sebab rase x mungkin akan berjaya..
tpi ade sekor katak tu trus gak mendaki..
die wat bodo jer ape orang len cakap...
lastly...die yang menang...
sume katak lain heran..
rupe-rupenye katak tu pekak..
jdi die x dengar kata-kata yang wat katak len give up tdi..

''moral of the story...wt bodo jer ape orang cakap..
selagi kite yakin kite betul, teruskan jer perjuangan...jangan cepat ikut orang...
kalo orang len giveup...biarla..kite jangan terpengaruh...teruskan jer..even ape yang terjadi...
at least kite puas sebab kite da cube sedaya upaya..."

No comments:

Post a Comment